علي اكبري
نام پدر : عباس
دانشگاه : دانشگاه اصفهان
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : دبيري شيمي
مكان تولد : روستاي كوشكيچه-مباركه (اصفهان)
تاريخ تولد : 1339
تاريخ شهادت : 1361/10/10
مكان شهادت : بيمارستان آيت الله كاشاني اصفهان
عمليات : فتح المبين

شهید علی اکبری در سال 1339در روستای کوشکیچه مبارکه لنجان به دنیا آمد وی در سن 7سالگی با وجود مشکلات زیادی که داشت به دبستان رفت اما چون معلمان خانم بودند از این موضوع راضی نبود برای همین محل درس خود را ترک کرد و در روستای مجاور ادامه تحصیل پرداخت .او با کا کردن در تابستان و ایام تعطیل مخارج خود را تأمین می کرد و درس خواندن را ادامه می داد و به این ترتیب دوره آموزش راهنمایی را هم به پایان رساند و وارد دبیرستان شد .و با مطالعه کتاب ها و احکام اسلامی روح خود را جلا می داد و از دیگران نیز می خواست که مؤمن ومسلمان واقعی باشند و وقت خود را بیهوده تلف نکنند و مسایل و مبانی اسلام را عمل نمایند.

کم کم سال های خفقان ستمشاهی به روزهای مبارزه مردم مسلمان تبدیل شد در این روزها و سال ها شهید اکبری خوشحال بود از این که می دید چیزی که سال ها به آن می اندیشید، و آن بالا رفتن شناخت مردم از اسلام عزیز بود، تحقق می یابد.وی در سال 1358به دانشگاه اصفهان راه یافت و در این موقع فعالیت خود را به شکار دیگر در راستای سازندگی جامعه، از طریق اصلاح وضع جامعه دانشگاهی شروع کرد. او از این نظر که امام را کاملا درک کرده بود، به مبارزه با فرهنگ پوسیده غربی جامانده از رژیم پهلوی در دانشگاه پرداخت و همواره در پی افشای ماهیت افراد وگروهک های التقاطی والحادی که به نحوی سعی در ابقای این تفاله ها داشتند، بود.

سرانجام تلاش دانشجوهای مسلمان پیرو خط امامی چون شهید اکبر ، به ثمر رسیدن فرهنگی متعالی را در اردیبهشت ماه سال59 به ارمغان آورد .با شروع انقلاب فرهنگی و بسته شدن درب دانشگاه ها، او فعالیت را در سنگری دیگر نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع کرد. پس از طی دو ماه، سرانجام برای ریشه کن کردن استثمار و رسیدگی به وضع محرومان منطقه مبارکه وارد هیأت هفت نفره واگذاری زمین شد.

در پی شروع جنگ تحمیلی وارد جبهه شد و در عملیات فتح المبین ترکش خمپاره به او اصابت کرد و از ناحیه سر و چشم و دست راست به شدت مجروح گردید که سرانجام بعد از چهار ماه بیهوشی در تاریخ1361/10/10 در بیمارستان کاشانی اصفهان به لقاء الله پیوست .

از خصوصیات وی همین بس که وی در بین همرزمانش به داشتن اخلاق اسلامی موصوف بود. همیشه با وضو و به یاد خدا بود. از غیبت پرهیز داشت و با اطرافیانش مهربان و خوش برخورد بود.



نام
نام خانوادگي
نشاني پست الكترونيكي
متن

هدف اصلي اين سايت اين است كه از اين ستارگان گمنام آسمان دانشگاه ها، الگوسازي كند؛ تا جايي كه فضاي كل دانشگاه را در بر بگيرد و ياد و خاطر آنان را جاودانه سازد.

فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگي است كه بدنه دانشجويي براي رسيدن به آرمان هاي بلند به آن نيازمند است. اين فرهنگ كه از آن به مديريت جهادي تعبير مي شود، كارهاي بزرگي را به انجام رسانده و فضاي آموزش عالي نيازمند چنين نگاهي است.

زنده نگه داشتن ياد دانشجويان شهيد كه اقدامات بزرگي انجام داده اند و الگوسازي از آنها مي تواند به جريان هاي دانشجويي كشور جهت دهي كند؛ زيرا هر يك از اين شهداي دانشجو در عرصه هاي مختلف با وجود سن و سال كم آدم هاي ويژه اي بودند و سرفصل اتفاقات خوبي شده اند، به همين دليل با برگزاري اين كنگره ها سعي داريم اين شهدا را معرفي و از آنها الگوسازي كنيم.
هدف اصلي اين كنگره اين است كه از اين ستارگان آسمان گمنام دانشگاه ها الگوسازي كند؛ بايد تلاش كنيم تا اين كنگره امسال فضاي كل دانشگاه را در بر بگيرد.
وزارت علوم،تحقيقات و فناوري با همكاري ساير نهادهاي مسئول در حوزه هاي دانشگاه و دفاع مقدس با دبيري سازمان بسيج دانشجويي، كنگره ملي شهداي دانشجو را در سه سطح كشوري، استاني و دانشگاهي برگزار مي نمايد، چندان به دنبال كارهاي نمايشي نيستيم و مي خواهيم اين اتفاق در كف دانشگاه ها بيفتد و بدنه دانشجويي را درگير كند. همچنين تصميم داريم برنامه اي طراحي كنيم تا طي آن جمعيت زيادي از بدنه دانشجويي يعني حدود ۵۰۰ هزار نفر تا يك ميليون نفر به ديدار خانواده هاي شهدا بروند.

با تحقيقاتي كه انجام شده است متوجه شده ايم بانك اطلاعاتي جامعي در مورد شهداي دانشجو در كشور وجود ندارد، از اين رو سعي كرديم اين بانك اطلاعاتي را ايجاد كنيم؛ تا امروز اطلاعات نزديك به ۴۵۰۰ نفر از شهداي دانشجو گردآوري شده است.

در اين كنگره ۳۲ عنوان كتاب تدوين و چاپ مي شود، استفاده از وصيت نامه شهدا، توليد فيلم مستند شهداي دانشجو، توليد موسيقي حماسي، توليد نرم افزار چند رسانه اي درباره دانشجوياني كه فرمانده اي دفاع مقدس را برعهده داشتند و طرح «هر شهيد دانشجو يك وبلاگ» از ديگر برنامه هاي اين كنگره است.