كاميار(حسينعلي) طوافي
نام پدر : كيومرث
دانشگاه : علم و صنعت تهران
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : مواد و متالورژي
مكان تولد : همدان (همدان)
تاريخ تولد : 1343/6/3
تاريخ شهادت : 1365/2/1
مكان شهادت : فاو
مصاحبه با والدین شهید حسینعلی طوافی
راوي : والدين شهيد

پرسش نامه والدین شهید

1- معمولا اوقات فراغت خود را چگونه می گذراند؟ (نوع بازی، کمک به والدین و...)

در منزل با برادر های بزرگتر خود بازی می کرد و ظاهرا بزرگتر از دو برادرش به نظر می رسید و در منزل به من که مادرش بودم کمک زیاد می کرد و اوقات فراغت خود را کتاب می خواند و علاقه زیادی به کتاب های خارج از درسی داشت و غیره.

2- در مقایسه با دیگر کودکان شما، کودک آرام و ساکتی بود یا پر جنب و جوش و فعال؟

پر جنب و جوش و فعال بود از هر لحظه زندگی استفاده می کرد به طوری که اوقات او هیچگاه به هدر نمی رفت

و شایسته تر از آن بود که به فکر می رفت.

3- در آن دوران دوستان و همبازی هایش چه کسانی بودند؟ حالا چکار می کنند و کجا هستند؟

شهید علاقه زیادی داشت بچه های کوچک را ارشاد کند واکثر همبازی های او بچه های کوچک بودند به خصوص بچه های که والدین آنان از نطر مذهبی سست بودند. در حال حاضر اکثر دوستانش یا شهید شدند یا مهندس و دکتر هستند و اغلب سرمزار شهید برای فاتحه حاضر می شوند و گاهی به منزل ما می آیند.

4- چه خاطرات دیگری از آن دوران به یاد دارید؟

قبل از انقلاب زمانی که خیلی کوچک بود در کلاس دوم ابتدایی پیش آهنگ بود ودر روزهای معینی بچه ها کار نیک می کردند. او مقداری شکلات یا خوردنی دیگر تهیه می کرد و جایزه می گذاشت و می فروخت و پولش را صرف کارهای مدرسه می کرد و از آن زمان به بعد در ذهن او بود که باید کار نیک کرد و بعد نیز فردی خود ساخته و دلداده امام شد و به انقلاب و شهداء خدمت کرد و عاشق شهادت بود.

5- مختصری درباره نحوه ورودش به مدرسه بتدایی توضیح دهید. (علاقه به مدرسه، امتناع از رفتن به مدرسه و ...)؟

قبل از رفتن به مدرسه لباس و کفش کیف و کتاب و لوازم خود را مرتب کرد و با شوق فراوانی به مدرسه رفت و خیلی خوشحال بود و برخلاف بچه های هم سن خود به من که دنبالش بودم و او را همراهی می کردم می گفت مامان تو برو خانه من دیگر بزرگ شدم.

6- در چه مدرسه یا مدارسی تحصیل کرد؟ نام مدرسه..... شهرستان / روستا ... سال شروع ... سال اتمام ....؟

سال اول دبستان در مدرسه خورشید در میدان 42 نارمک بود از سال دوم تا پنجم در مدرسه پیمان (نارمک) و اول تا سوم راهنمایی در مدرسه جهان مهر نارمک (فعلا مدرسه سجاد است ) و دوره دبیرستان را در مدرسه خوارزمی شماره ۳ و ارشاد به پایان رساند.

7- مختصری راجع به نحوه انجام تکالیف درسی اش برای ما صحبت کنید. چه خاطره ای در این خصوص بیاد دارید؟

در انجام تکالیف کوشا بود و بارها مرور می کرد تا اشتباهی نکند و اشکال خود را از برادرهایش می پرسید و برطرف می کرد و یا از خودم (مادر).

8- آیا در آن سنین در خانه یا بیرون از خانه کار هم می کرد؟ چه کاری؟ وضع اقتصادی تان چگونه بود؟

کار نمی کرد وضع اقتصادی خانواده خوب بود و احتیاجی نداشت.

9- چه خاطرات دیگری درباره آن دوران دارید؟

او به کارهای دستی علاقه داشت با تخته تابلویی می ساخت و مینیاتور را تجربه می کرد و روی تخته سه لائی

آیاتی از قرآن می برید و روی یک پارچه مخملی می گذاشت و می چسباند و کارهایی از این قبیل که بعضی از آن ها موجود می باشد .

10- آیا در همان خانه و محل قبلی زندگی می کردید؟ وضع اقتصادی شما چگونه بود ؟

محل زندگی خانه شخصی بود و وضع اقتصادی خوب بود و فعلا در منزلی دیگر زندگی می کنیم.

11- در این سنین شهید به چه کاری مشغول بود؟

دانشجوی سال سوم دانشگاه علم و صنعت بود و کرارا به جبهه ها رفت و یک بار در تله انفجاری افتاد و شدیدا مجروح شد که به بیمارستان قائم مشهد اعزام شد با تلاش بسیاری محل بستری شدنش را پیدا نمودیم به آنجا رفتیم در عکس برداری ها تعداد ۲5۰ ترکش در بدنش بود که مهم تر از همه ترکش بزرگ به ناحیه ریه (شش) او اصابت کرده بود که با تلاش پزشکان و جراحان در آورده شد بقیه ترکش ها در بدنش بود پس از بهبودی نسبی مرخص و بخ خانه آورده شد اما پس از مدتی کوتاه دوباره به جبهه رفت و این بار در پاتک ۳۱ فروردین جبهه فاو (ام القصر) در سال 65 در سن ۲۰ سالگی شهید شد.

12- وضع درسی او چگونه بود ؟

از ابتدا تا آخر وضع درسی او خوب بود و بارها کارت تشویقی و جوایز می گرفت.

13- چنانچه در دوران راهنمایی و یا دبیرستان ترک تحصیل نموده و یا محل تحصیل خود را تغییر داده است. علت را بیان نمایید ؟

هیچگاه مدرسه و تحصیل او ترک نشد و با عشق و علاقه درس می خواند و تشنه علم بود و کنجکاو در دروس خود بود و مدرسه اش را تغییر نداد.

14- از چه زمانی احساس کردید که رفتار و شخصیت او در حال تغییر و تحول است؟ چه رفتارهایی موجب ایجاد چنین نگرشی در شما گردید؟

از زمان طفولیت برجستگی و لیاقت خود را نشان داد و ما هم در امور مربوطه کوتاهی نکردیم از نظر مدرسه ابتدایی را انتخاب کردیم و مدرسه غیر انتفاعی دبیرستان را به پایان رساند.

15- در آن دوران، اوقات فراغت خود را بیشتر به چه کاری می گذراند؟ (ورزش، مسجد، سینما و...)

در زمانی که بچه بود بیشتر برنامه های کارتون تلویزیون را تماشا می کرد و به کارهای هنری علاقه داشت مسجد و برنامه خود سازی از فرمایشات حضرت امام در اطاقش نصب بود و به آن رفتار می کرد و به ورزش و کوه علاقه زیادی داشت .

16- (اگر مطالعه می کرد) بیشتر چه نوع کتاب هایی را مطالعه می کرد؟ مذهبی، عملی، هنری و...؟

کتاب های مذهبی - علمی - هنری - طراحی را مطالعه می کرد.

۱۷- روابطش با شما (والدین) و خواهر و برادرش چگونه بود؟ چه خاطره ای در این خصوص به یاد دارید؟

روابطش با والدین و برادرهایش خوب بود و با اخلاق خوب او همه با او صمیمی بودیم.

۱۸- روابطش با خویشاوندان و همسایگان چگونه بود؟ آنها نظرشان نسبت به شهید چه بود؟ چه خاطره ای در

این خصوصی بیاد دارید؟

روابطش با خویشاوندان و همسایگان بی نهایت خوب بود و همه به او احترام مخصوص داشتند.

۱۹- دراین دوره شهید به چه کاری مشغول بود؟ چه شغلی داشت؟ چه فعالیت های اجتماعی می کرد؟

دانشجوی دانشگاه بود تدریس می کرد و در فعالیت های مسجد و نمازهای جماعت شرکت می کرد و به خانواده شهداء سرکشی می کرد فعالیت فرهنگی او شرح داده شد او فرزند انقلاب و امام بود که در این راه به شهادت رسید.

۲۰- خدمت سربازی را چگونه گذراند؟

چون دانشجو بود به خدمت سربازی نرفت هیچگاه ترک تحصیل نکرد.

۲۱- چنانچه در این دوره ترک تحصیل نموده و یا محل تحصیل خود را تغییر داده است. علت را بیان نمایید؟

در شماره ۲۰ جواب داده شد

۲۲- در آن دوران با چگونه افرادی دوست صمیمی بود؟ آن ها چه مشترکاتی داشتند؟ (هم دانشکده ای هم محلی، همکار و ...) این افراد الان کجا هستند و چه کار می کنند؟

دوستان او بسیجی ها و هم درس دانشکده بودند با کسانی که هم عقیده او بودند بیشتر تماس می گرفت و آنان را ارشاد می کرد این افراد در حال حاضر بیشتر شهید شدند و آن ها که ماندند زندگی عادی خود را می گذرانند.

۲۲- در هنگام گرفتاری و مشکلات چه کار می کرد؟

به هنگام مشکلات با صبر و شکیبایی مسائل را حل می کرد و کمتر از دیگران کمک می گرفت.

۲۳- دوست داشت در آینده چکار کند؟

دوست داشت در آینده اگر مهندس هم شود شهید شود این منتهای آرزوی او بود چرا که به یاد دارم مادرش سه بار به جبهه ها خط مقدم رفت و او را آورد اما باز هم رفت و رفت و دیگر نیامد آمد اما وقتی که شهید شد. 24- چه خاطرات دیگری از آن دوران به یاد دارید؟

بهترین خاطرات شهید برای من پرهیزکاری و وسواس در کارها بود او رفتاری منحصر به خود داشت و انسان را مجذوب خود می کرد و مجد اعلای اعتقاد و ایمان بود او خود را در آسمان ها می دید و نظرش بلند و همت والایی داشت شکر گزاری در صفات برجسته او بود صفا و صمیمیت از صفات دیگرش بود حساسیت شدیدی به منافقین داشت. او مسلمانی حقیقی بود چرا که از واجبات نماز - روزه - خمس - زکات - حج - جهاد فی سبیل الله را به نحو شایسته ای انجام داد ودر آخر شهادت در راه خدا را پذیرفت ودست ما از همه این نعمت خدا کوتاه گردید حال فقط خاطرات شیرین این مرد کوچک اما بزرگ که ره صدساله رفت زنده ایم وهمه ایام به یادش هستیم باشد که خون این بزرگواران نهال انقلاب را پر ثمر کند. چون شهید وصیت خود را به صورت نوار رادیویی پر کرده و نصایحی به جوانان داشت این نوار موجود و همراه نوشته ها تقدیم جوانان می شود تا با تاسی از آلام درونی شهید بلکه هم آنان فراموش نشوند و هم درسی باشد برای جوانان که خوب ببیند و پیام شهید را بشنوند و آن را زنده نگهدارند و نگهبان خون آنان باشند و به تازگی این کنگره مبارک پس از مدت ها توقف از طرف برادرانی دلسوز به اجرا گذاشته می شود اما این نباشد پس از خاتمه اش سال های دورتری به فراموشی سپرده شود چرا که تا انقلاب هست خون شهیدان می جوشد و هزاران سال دیگر نیز به همین نحو نماینده خواهد بود. جوانان عزیز بیایند و پیام شهیدان را مطالعه کنند و بحث و سخنرانی بگذراند و بهره گیرند و برای بهبود معیشت مستضعفین که در قرآن سفارشات زیادی شده بیاندیشند و به آن اکتفا نکنند که با مسئولیتی برداشته شود پی گیر باشند چرا که هر دانشجویی امروز مردان بزرگ فردایند همچنان که می آموزند برای نسل فردا توشه و بهره هستند پیام شهید خواسته ای است در برگیرنده همه مسلمانان جهان ان شاء الله و تعالی همان گونه باشد که پیام شهید است.

نام
نام خانوادگي
نشاني پست الكترونيكي
متن

هدف اصلي اين سايت اين است كه از اين ستارگان گمنام آسمان دانشگاه ها، الگوسازي كند؛ تا جايي كه فضاي كل دانشگاه را در بر بگيرد و ياد و خاطر آنان را جاودانه سازد.

فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگي است كه بدنه دانشجويي براي رسيدن به آرمان هاي بلند به آن نيازمند است. اين فرهنگ كه از آن به مديريت جهادي تعبير مي شود، كارهاي بزرگي را به انجام رسانده و فضاي آموزش عالي نيازمند چنين نگاهي است.

زنده نگه داشتن ياد دانشجويان شهيد كه اقدامات بزرگي انجام داده اند و الگوسازي از آنها مي تواند به جريان هاي دانشجويي كشور جهت دهي كند؛ زيرا هر يك از اين شهداي دانشجو در عرصه هاي مختلف با وجود سن و سال كم آدم هاي ويژه اي بودند و سرفصل اتفاقات خوبي شده اند، به همين دليل با برگزاري اين كنگره ها سعي داريم اين شهدا را معرفي و از آنها الگوسازي كنيم.
هدف اصلي اين كنگره اين است كه از اين ستارگان آسمان گمنام دانشگاه ها الگوسازي كند؛ بايد تلاش كنيم تا اين كنگره امسال فضاي كل دانشگاه را در بر بگيرد.
وزارت علوم،تحقيقات و فناوري با همكاري ساير نهادهاي مسئول در حوزه هاي دانشگاه و دفاع مقدس با دبيري سازمان بسيج دانشجويي، كنگره ملي شهداي دانشجو را در سه سطح كشوري، استاني و دانشگاهي برگزار مي نمايد، چندان به دنبال كارهاي نمايشي نيستيم و مي خواهيم اين اتفاق در كف دانشگاه ها بيفتد و بدنه دانشجويي را درگير كند. همچنين تصميم داريم برنامه اي طراحي كنيم تا طي آن جمعيت زيادي از بدنه دانشجويي يعني حدود ۵۰۰ هزار نفر تا يك ميليون نفر به ديدار خانواده هاي شهدا بروند.

با تحقيقاتي كه انجام شده است متوجه شده ايم بانك اطلاعاتي جامعي در مورد شهداي دانشجو در كشور وجود ندارد، از اين رو سعي كرديم اين بانك اطلاعاتي را ايجاد كنيم؛ تا امروز اطلاعات نزديك به ۴۵۰۰ نفر از شهداي دانشجو گردآوري شده است.

در اين كنگره ۳۲ عنوان كتاب تدوين و چاپ مي شود، استفاده از وصيت نامه شهدا، توليد فيلم مستند شهداي دانشجو، توليد موسيقي حماسي، توليد نرم افزار چند رسانه اي درباره دانشجوياني كه فرمانده اي دفاع مقدس را برعهده داشتند و طرح «هر شهيد دانشجو يك وبلاگ» از ديگر برنامه هاي اين كنگره است.