احمد صنيع زاده
نام پدر : شكراله
دانشگاه : صنعتي اصفهان
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : عمران
مكان تولد : اصفهان (اصفهان)
تاريخ تولد : 1337/10/01
تاريخ شهادت : 1362/07/29
مكان شهادت : مريوان
عمليات : والفجر 4

احمد در اول دی ماه سال 1337 در اصفهان دیده و به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان هراتی به پایان رسانید و سپس با شرکت د رکنکور در رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد.

خیزش عظیم ملت ایران، برانگیخته شدن شعله های انقلاب شکوهمند اسلامی و دم مسیحیایی رهبر کبیر انقلاب، ایمان خالص و روح پاک احمد را به جوشش درآورد و آن چنان هیجان و حرکتی را در وی موجب گردید که از رمضان ۱۳۹۸ (تحصن و تظاهرات مردم اصفهان) تا محرم ۱۴۰۴ با شتابی عجیب و بهت آور ره ده ها ساله را به سرعت تمام پیمود و خود را به آن چنان اوجی از عظمت روحی و معنوی، تزکیه، تسلط بر نفس و تقوی رساند که تصور آن جز برای کسانی که از نزدیک او را می شناختند دشوار و ناممکن است. احمد، بسیار مودب، خوش برخورد، متواضع، مهربان و با محبت بود. همواره تبسم برلب داشت و عاشق قرآن و ولایت خاندان عصمت و طهارت و دعا و زیارت بود. در جهاد، بسیج، سپاه، کانون فرهنگی، انجمن اسلامی، حوزه های انتخاباتی، و... به عنوان راننده، بی سیم چی، رزمنده، مسؤول و هر نوع خدمتی که میسر گشت صادقانه همت گمارد و کار کرد. بیانی دلپذیر، خطی خوش، و توانی قابل در نقاشی داشت. مبتکر بود و در هر جا مسئولیتی برعهده می گرفت، همه وجود خویش را بر بهره وری از حداکثر سلیقه و پشتکار به کار می بست. نماز شب و تهجد، زیارت عاشورا و دعای فرج، صله ارحام و عیادت و عبادت و... همه و همه را در کنار هم می خواست و عمل می کرد.

در سال 1359 دوره آموزشی نظامی را به مدت یک ماه گذرانید و اولین بار در نوزدهم اسفند ماه سال 1360 از طریق سپاه پاسداران راهی جبهه گردید و افتخار شرکت در عملیات عظیم فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، محرم، والفجر1 و والفجر4 را به دست آورد. احمد در دوازدهم شهریور ماه 1361 ازدواج نمود که حاصل آن، تنها یادگارش، فاطمه است که سه ماه پس از شهادت پدر دیده به جهان گشود. هیچ بهانه و دلیل و مانعی اعم از پدر و مادر، درس و دانشگاه، یا زن و فرزند، او را از تعقیب هدف و انجام تکلیف و وظیفه اش باز نداشت و بالاخره در بیست و پنجمین سال زندگیش هنگامی که در جبهه ی مریوان و در عملیات پیروزمندانه والفجر چهار علیه مزدوران بعثی و صدامیان فریب خورده فریاد مظلومیت اسلام عزیز را لبیک می گفت در نیم روز جمعه بیست و نهم مهر ماه 1362 جانش را در راه قرآن و عترت نثار نمود.



نام
نام خانوادگي
نشاني پست الكترونيكي
متن

هدف اصلي اين سايت اين است كه از اين ستارگان گمنام آسمان دانشگاه ها، الگوسازي كند؛ تا جايي كه فضاي كل دانشگاه را در بر بگيرد و ياد و خاطر آنان را جاودانه سازد.

فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگي است كه بدنه دانشجويي براي رسيدن به آرمان هاي بلند به آن نيازمند است. اين فرهنگ كه از آن به مديريت جهادي تعبير مي شود، كارهاي بزرگي را به انجام رسانده و فضاي آموزش عالي نيازمند چنين نگاهي است.

زنده نگه داشتن ياد دانشجويان شهيد كه اقدامات بزرگي انجام داده اند و الگوسازي از آنها مي تواند به جريان هاي دانشجويي كشور جهت دهي كند؛ زيرا هر يك از اين شهداي دانشجو در عرصه هاي مختلف با وجود سن و سال كم آدم هاي ويژه اي بودند و سرفصل اتفاقات خوبي شده اند، به همين دليل با برگزاري اين كنگره ها سعي داريم اين شهدا را معرفي و از آنها الگوسازي كنيم.
هدف اصلي اين كنگره اين است كه از اين ستارگان آسمان گمنام دانشگاه ها الگوسازي كند؛ بايد تلاش كنيم تا اين كنگره امسال فضاي كل دانشگاه را در بر بگيرد.
وزارت علوم،تحقيقات و فناوري با همكاري ساير نهادهاي مسئول در حوزه هاي دانشگاه و دفاع مقدس با دبيري سازمان بسيج دانشجويي، كنگره ملي شهداي دانشجو را در سه سطح كشوري، استاني و دانشگاهي برگزار مي نمايد، چندان به دنبال كارهاي نمايشي نيستيم و مي خواهيم اين اتفاق در كف دانشگاه ها بيفتد و بدنه دانشجويي را درگير كند. همچنين تصميم داريم برنامه اي طراحي كنيم تا طي آن جمعيت زيادي از بدنه دانشجويي يعني حدود ۵۰۰ هزار نفر تا يك ميليون نفر به ديدار خانواده هاي شهدا بروند.

با تحقيقاتي كه انجام شده است متوجه شده ايم بانك اطلاعاتي جامعي در مورد شهداي دانشجو در كشور وجود ندارد، از اين رو سعي كرديم اين بانك اطلاعاتي را ايجاد كنيم؛ تا امروز اطلاعات نزديك به ۴۵۰۰ نفر از شهداي دانشجو گردآوري شده است.

در اين كنگره ۳۲ عنوان كتاب تدوين و چاپ مي شود، استفاده از وصيت نامه شهدا، توليد فيلم مستند شهداي دانشجو، توليد موسيقي حماسي، توليد نرم افزار چند رسانه اي درباره دانشجوياني كه فرمانده اي دفاع مقدس را برعهده داشتند و طرح «هر شهيد دانشجو يك وبلاگ» از ديگر برنامه هاي اين كنگره است.